مقالات مقالات .

مقالات

تخته چندلایی روکش دار

 تخته چندلایی روکش دار کاربردها و ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

تخته چندلایی روکش دار
برای تهیه این محصول، تخته هایی از جنس چوب را به صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار می دهند و در بین آنها چسب قوی و ضد آب می ریزند. سپس لایه های چوبی را تحت فشار و حرارت بالا به یکدیگر می چسبانند. این کار را با دستگاه پرس انجام می دهند.

برای تنظیم کردن ابعاد و یکدست نمودن محصولات، قسمت هایی که اضافی هستند از تخته چندلایی برش داده می شوند. بعد از بیرون آوردن تخته چندلایی از دستگاه، آنها را در محیطی باز قرار می دهند تا کاملا خشک شوند. سپس برای زیباکردن تخته چندلایی به آنها روکش می زنند. تخته چندلایی روکش دار در انواع مختلفی تولید می شود.

برای تهیه آن از دو نوع چوب سخت یا نرم استفاده می نمایند. چوب های سخت گران تر هستند.

برای ساخت این محصول ممکن است از دو روش متفاوت استفاده کنند. روش اول به این صورت است که تمام لایه ها را در یک اندازه یمشخص بریده و به یکدیگر می چسبانند. در روش بعدی، لایه ی وسطی از تکه های مختلف تشکیل شده است.


تخته چندلایی روکش دار سطحی صاف و دو طرفه دارد و از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه از خود نشان می دهد. تخته چندلایی روکش دار از سه بخش اصلی تشکیل شده است.
بخش رویه و ظاهری آنها را لایه های بیرونی یا نمایی تشکیل می دهد. لایه های وسطی یا مغزی تخته چندلایی نیز بخشی از دیگر از آنها است. لایه های مغزی هم بخش سوم محصول تخته چندلایی روکش دار می باشد.

انواع تخته چندلایی روکش دار
تخته چندلایی روکش دار، انواع مختلفی دارد و برای مصارف گوناگونی استفاده می شود.

1- تخته چندلایی همگن شده : در این نوع از تخته چندلایی روکش دار، تمامی لایه ها از یک نوعی مشخص چوب ساخته شده اند.
2- تخته چندلایی ناهمگن شده : همانطور که از نام آن مشخص است، لایه های مختلفی از انواع متفاوت جنس چوب دارد.

3- تخته چندلایی دراز تار : در این نوع از تخته چندلایی روکش دار جهت الیاف بر سطح لایه ی بیرونی موازی با طول در تخته مورد نظر می باشد.

4- تخته چندلایی پهنا تار : برخلاف نوع قبلی، سمت الیاف در این نوع از تخته در راستای عرضی است.

5- تخته چندلایی قالبی شکل : در این مدل سطح هموار نیست و مطابق با کاربردهای متفاوت در اشکال مختلف ایجاد می شود.

6- تخته چندلایی متعادل شده : در تخته چندلایی روکش دار متعادل شده، لایه های قرینه دار نسبت به لایه های مغزی یا مرکزی به شکل دو به دو از یک نوع جنس چوب هستند یا قطر یکسانی دارند.

7- تخته چند لایی مطبق شده : تمامی الیاف ها در لایه های وسطی و مرکزی در موازات الیاف های لایه های بیرونی می باشند.

8- تخته چندلایی مختلط شده : در صورتی که لایه های مغزی و یا برخی از لایه های دیگر آن از موادی غیر از جنس چوب تهیه شده باشد به آن مختلط شده می گویند.

9- تخته چندلایی اختری : در این نوع از تخته روکش دار، لایه ها به شکلی بر روی یکدیگر قرار می گیرند که الیاف های آن به شکل ستاره ای در می آید.

انواع روکش تخته چند لایی
روکش های تخته چند لایی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. این روکش ها از جنس فویل، وینیل، آکریلیک و HPL هستند. روکش های طبیعی (چوبی)، ورقه ها و لایه های نازک تهیه شده از چوب طبیعی می باشند.
این چوب ها گران و بدون نقض هستند و نقش های زیبایی دارند. به همین دلیل از آنها بعنوان روکش بر روی تخته چندلایی، نئوپان، فیبر یا MDF استفاده می گردد.

روکش های مصنوعی از لایه و ورقه های مرکب شده از موادی مانند کاغذهای تزئینی و غیر تزئینی تهیه می شوند.
خرید تخته چندلایی روکش دار
خرید تخته چندلایی روکش دار از طریق سایت پارینه چوب با قیمتی مناسب و کیفیت بالا صورت می گیرد. این مرکز تمامی تخته های چندلایی را تولید و عرضه می کند. قیمت تخته چندلایی با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می شود.
از جمله آنها می توان به برند، اندازه و ابعاد، نوع کاربرد و تخته چندلایی، مواد اولیه به کار رفته در تولید آن، نوع روکش های تخته، نوسانات ارز و … اشاره نمود. اگر قصد خرید تخته چندلایی روکش دار را دارید به تولید کننده تخته چندلایی در تهران مراجعه نمایید و با خیالی راحت از آن خرید نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۹:۲۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)