مقالات مقالات .

مقالات

اثر معجزه آسای سیر در فشارخون

 سیر حاوی ماده ای طبیعی به نام آلیسین است که دارای خاصیت ضد باکتری بوده و مانند یک پنی سیلین ضعیف عمل می کند و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان بسیاری از مشکلات از آلرژی گرفته تا التهاب لوزه کارایی دارد. سیر می تواند بر روی درمان فشار خون یا بهتر است بگوییم کنترل فشار خون نیز اثرات لازم را داشته باشد.

خوشبختانه تحقیقات علمی زیادی بر روی سیر شده است. شاید سیر یک ماده گیاهی باشد اما امروزه حتی در داروهای طب نوین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که از چندهزار سال پیش در طب اکثر کشورها به عنوان دارو مورد استفاده قرار داشته، تاثیر شگرفی در فشار خون دارد. به طور کلی ترکیبات سیر به گونه ای است که به سادگی می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

 

نکته جالب توجه اینجاست که اگر سیر با عسل طبیعی ترکیب شود، می تواند اثرات بهتری بر روی فشار خون داشته باشد. به همین علت است که معجون عسل و سیر یکی از بهترین معجون هایی است که با عسل تهیه می شود و برای فشار خون موثر است.

اگر می خواهید از طب سنتی برای درمان فشار خون استفاده کنید، سیر گزینه خوبی استو با این حال بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد این ماده گیاهی به دست بیاورید.

نقش سیر در کاهش کلسترول و فشار خون
اثر معجزه آسای سیر در فشارخون

تحقیقات حاکی از آن است مصرف متداول سیر باعث کاهش میزان کل کلسترول(Total Cholesterol) و تری گلیسیرید می شود، البته بدیهی است افرادی که دارای کلسترول بالا هستند، در کنار مصرف روزانه سیر باید شیوه زندگی خود را نیز اصلاح کنند، برنامه غذایی مناسب، کاهش وزن، ورزش مرتب از امور ضروری برای کاهش میزان کلسترول است. با این حال سیر نیز به عنوان یک ماده موثر می تواند اثرات شگرفی بر روی فشار خون داشته باشد.

سیر اثر کاهنده بر فشار خون دارد و برای افراد مبتلا به فشار خون در کنار سایر درمان های طبیعی می تواند مفید باشد. البته مصرف مداوم و ادامه دار سیر است که می تواند خاصیت خود را بر روی کلسترول خون و فشار خون بگذارد. در نتیجه تا جای ممکن به صورت هوشمندانه سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

اثر معجزه آسای سیر در فشارخون

در تحقیقی مشاهده شد افرادی که به مدت 12 هفته بطور روزانه سیر مصرف کرده اند با 10% کاهش فشار خون روبرو شده اند. قابل ذکر است سیر باید بصورت خام مصرف شود و ظاهرا سیر پخته شده اثری بر کاهش فشار خون ندارد. همچنین ترکیب عسل و سیر گزینه خوبی برای اثرگذاری بر روی فشار خون است. به ویژه اگر از عسل های تک گل برای این منظور استفاده کنید، قطعا اثرگذاری چشم گیر خواهد بود.

سیر باعث کاهش فشار خون می شود؟
آلیسین موجود در سیر فعالیت پروتئینی بنام آنژیوتانسین 2 (Angiotensin 2) را مهار می کند. این پروتئین مسئول افزایش فشار خون است. همچنین سیر حاوی ماده ای بنام پلی سولفید است که توسط گلبول های قرمز خون به گازی بنام سولفید هیدروژن تبدیل و باعث گشاد شدن عروق خونی می گردد و با این مکانیزم کمک به کاهش فشار خون می کند.

عوارض جانبی سیر
اثر معجزه آسای سیر در فشارخون

گاهی در برخی افراد مصرف سیر باعث علائم و عوارضی از قبیل خارش پوست و کهیر می شود البته همیشه این نشانه بدی نیست. گوگرد موجود در سیر به تصفیه کبد کمک می کند و ممکن است در اوایل مصرف آن دچار آلرژی پوستی شوید اما اگر بعد از 10 روز مصرف سیر کماکان این علائم پا بر جا بودند مصرف آنرا قطع و با پزشک خود مشورت کنید.

 

به طور کلی استفاده از سیر بهتر است با مشورت طبیب طب سنتی یا مشاور خبره طب سنتی انجام شود. به همین علت است که ما در مجموعه ایران عسل از مشاور طب سنتی استفاده می کنیم. مشاوری که می تواند به شما بگوید دقیقا سیر برای شما مناسب است یا خیر. همچنین اگر قرار باشد معجون عسل و سیر استفاده کنید، قطعا نیاز به مشاوره خواهید داشت.

سخن آخر
اثر معجزه آسای سیر در فشارخون

استفاده از سیر می تواند روی فشار خون بالا اثر بگذارد. این را فقط طب سنتی نمی گوید؛ بلکه علم نوین نیز بر اثرگذاری سیر روی فشار خون تاکید دارد. این یعنی می توان با مصرف هوشمندانه از سیر در برنامه غذایی یا استفاده از آن به عنوان یک ماده دارویی، از بروز انواع بیماری های مرتبط با کلسترول و فشار خون بالا پیشگیری به عمل آورد. کنترل و درمان فشار بالا با سیر نیز کاملا مبنای علمی دارد.

اگر شما هم تجربه استفاده از سیر در برنامه غذایی خود را دارید و با تنظیم فشار خون بالا مواجه شده اید، حتما تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع : ایران عسل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۸:۳۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)