مقالات مقالات .

مقالات

اجزای بام سبز

پوشش گیاهی به کار رفته در ساختار روف گاردن شامل گیاهانی می شود که در خاک کم عمق رشد می کنند و نیاز به نگهداری و مراقبت کمی دارند.


2) بستر کشت یا growing medium :
محیطی که گیاهان در آن رشد می کنند، تفاوت هایی با خاک معمولی دارد. این محیط وزن کمی دارد و می تواند مخلوطی از 1/3 ماسه، 1/3 سنگ های متخلخل و 1/3 گیاخاک مصنوعی باشد. این ترکیب به عنوان یک محیط مناسب برای رشد گیاهان بام سبز شناخته می شود.


3) لایه زهکش یا drainage layer :
ممکن است مجموعه ای از لایه ها باشد که شامل لایه صافی، لایه مانع ریشه ها و صفحه زهکش می شوند.


-لایه صافی یا filter layer (ژئوتکستال) :
این لایه در فاصله بین بستر کشت و لایه زهکش قرار دارد و وظیفه دارد تا رطوبت را از فضای ریشه ها دور کرده و از گندیدگی آنها جلوگیری می کند. در ساختار این لایه می توان از شن و ماسه استفاده کرد.


-لایه مانع ریشه ها root barrier :
این لایه مانع از نفوذ ریشه ها شده و اجازه نمی دهد تا به عایق کاری و سقف صدمه ای وارد کنند.


- صفحه زهکش یا drain board :
این صفحه از 3 قسمت تشکیل شده که قسمت بالایی وظیفه دارد تا آب اضافی را از محیط ریشه ها دور کند. این بخش در نقش فیلتر عمل می کند و از ریشه ها محافظت می کند. لایه وسطی که به صورت کاسه های مخروطی می باشد، آب اضافه را از ریشه ها دریافت می کند و آن را نگه می دارد. لایه پایینی، یک فیلتر است که جنس آن از پارچه بوده و از صدمه به سقف و عایق جلوگیری می کند.


4) لایه محافظت کننده یا protective layer :
در این لایه پوشش هایی وجود دارند که مانع از نشت و نفوذ آب به بام و سیستم عایق کاری می شوند. در ساختار این بخش می توان از لایه ای نازک از بتن سبک، ورق های ضخیم پلاستیکی، ورق مسی یا ترکیبی از آنها و یک لایه عایق مستحکم استفاده کرد. انتخاب این قسمت ها به نوع طراحی و کاربرد روفگاردن بستگی دارد.


5) سقف :
لایه سطحی سقف از یک لایه عایق کاری رطوبتی water proofing تشکیل شده که مانع از نشت و چکه کردن سقف می شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۲۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)